بلاگ

کتری لعابی بهتر است یا استیل ؟

کتری لعابی بهتر است یا استیل؟

بعضی لوازم آشپزخانه، علی‌رغم جمع و جور بودن و داشتن ظاهری ساده، نقش کلیدی در آشپزخانه ایفا می‌کنند. درست مانند کتری که در عین ساده بودن می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اکثر مردم ایران علاقه وافری به چای دارند و چای جزء حذف‌نشدنی از زندگی مردم است. یک کتری خوب و باکیفیت از ملزومات آشپزخانه یک خانواده ایرانی است. در حال حاضر تنوع بی‌شماری در طرح و رنگ کتری‌ها در بازار وجود دارد؛ به همین دلیل کارشناسان استیل قیطاسی این بار به بررسی دو مورد از کتری‌های پرفروش در بازار پرداخته‌اند. کتری استیل و کتری لعابی که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. پس برای پاسخ به این پرسش که کدام کتری بهتر است با ما در ادامه همراه باشید.

کتری لعابی

کتری لعابی، یک نمونه قدیمی و پرقدمت  از انواع  کتری‌ها است که حس ناب نوستالژی را به ما القا می‌کند. کتری‌های لعابی دارای ظاهری دلربا و زیبا هستند و به دلیل تنوع بالا در طرح و نقش می‌توانند هارمونی جذابی با فضای آشپزخانه ایجاد کنند و حس سر زندگی را برای محیط آشپزخانه به ارمغان بیاورند.

مزایا و معایب استفاده از کتری لعابی

استفاده از کتری لعابی، همانند تمام کتری‌ها دارای مزایا و معایبی است. این کتری در برابر تحمل گرما، مقاومت بالایی دارد. از مزایای دیگر این کتری می‌توان به ظاهر زیبا و دل‌نشین آن اشاره کرد. اما شرایط نگهداری از این کتری کمی دشوار است. این کتری بدنه‌ای به شدت آسیب‌پذیر دارد که به محض ضربه دیدن ترک بر‌ می‌دارد و می‌شکند و غیر قابل مصرف می‌شود؛ زیرا با از بین رفتن لایه لعابی روی کتری، ترکیبات مضر ناشی از فلز به کار رفته در بدنه آن وارد آب داخل کتری می‌شود و خطرات جدی را به دنبال خواهد داشت. پس باید با احتیاط کامل این کتری را حمل کرد. در رابطه با کتری لعابی باید این نکته را در نظر داشته باشید که از پوشش لعاب استاندارد در داخل کتری هم استفاده شده باشد تا بتواند علاوه بر زیبا کردن آشپزخانه شما، ضامن حفظ سلامت شما و عزیزانتان نیز باشد.

کتری استیل

کتری استیل ضد زنگ یکی از جنس‌های مرغوب و پرطرفدار میان انواع کتری‌ها است. این کتری ظاهری ساده و در عین حال شیک دارد و اگر از جنس مطمئن و با کیفیتی تهیه شده باشد، می‌تواند سالیان سال در آشپزخانه شما ماندگار شود.

مزایا و معایب استفاده از کتری استیل

کتری‌های استیل نیز دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به بارزترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. کتری‌های استیل غالبا ضد زنگ هستند و در مقابل ضربه و حرارت بالا مقاومت بسیاری از خود نشان می‌دهند. از آنجایی که از جنس استیل هستند،  بسیار سبک و خوش دست بوده و حمل کردن آن‌ها بسیار راحت است. ضمن اینکه در صورت ضربه یا افتادن، آسیب خاصی متوجه ظاهر و ایمنی این نوع کتری نمی‌شود. جالب است بدانید که تنها ایرادی که می‌توان به کتری‌های استیل وارد کرد تک رنگ بودن و کم تنوع بودن آن است و کتری استیل در زمینه جلب رضایت افراد بسیار موفق ظاهر شده است؛ به گونه‌ای که همه افراد به وقت خریدن کتری به سراغ کتری‌های استیل می‌روند و این کتری را به سایر کتری‌ها ترجیح می‌دهند. حین خرید کتری استیل باید به کیفیت آن و مرغوبیت متریال به کار رفته در آن توجه کنید؛ زیرا نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت از این نوع کتری در بازار به وفور یافت می‌شود.

کتری لعابی بهتر است یا استیل؟

<< محصولات پرفروش استیل قیطاسی : کتری و قوری شیردار | کتری لوله دار کف چدن >>

 

تفاوت کتری استیل و لعابی

این دو نوع کتری اگرچه خروجی یکسانی دارند اما دارای تفاوت‌های مهمی با یکدیگر هستند ، از جمله :

ظاهر

کتری لعابی ظاهر زیبا و چشم‌نواز دارد و با تنوع بسیار بالایی تولید و عرضه می‌شود. کتری استیل معمولا در یک رنگ تولید شده و از نظر ظاهری بسیار ساده و معمولی است.

استحکام

کتری لعابی استحکام پایینی دارد و با آسیب دیدن عملا از کار افتاده می‌شود و می‌تواند سلامت بدن را نیز به خطر بیندازد. کتری استیل خاصیت ضد ضربه و ضد زنگ بودن دارد و در برابر ضربه مستحکم‌تر است.علاوه بر این، دوام و ماندگاری کتری استیل به مراتب بالاتر از کتری لعابی است.

تحمل گرما

کتری لعابی و کتری استیل هر دو توانایی بالایی در تحمل گرما دارند اما به نظر می‌رسد که توانایی کتری استیل در طولانی مدت  در برابر فاکتور گرما بیشتر است.

ماندگاری و طول عمر

همان طور که گفتیم طول عمر مفید کتری استیل از کتری‌های لعابی بیشتر است.

کتری لعابی بهتر است یا استیل؟

<<برای مشاهده و خرید کلیک کنید :کتری های شیردار | کتری های لوله دار >>

با توجه به مطالب فوق معمولا نو عروسان برای اینکه لوازم آشپزخانه آنها با یکدیگر ست باشند کتری های لعابی را به دلیل اینکه رنگ بندی های متنوعی دارند بیشتر مورد پسندشان می باشد، اما همان طور که گفته شد اگر می خواهید کتری که خریداری می کنید برای سالیان طولانی قابل استفاده باشند کتری های استیل مناسب تر می باشند و اگر از متریال ضد زنگ باشند ظاهر براق و زیبای آنها آسیبی نمی بینند. در هنگام خرید کتری لعابی یا استیل ممکن است شما اصطلاح کتری لوله دار و شیردار را ببینید که کتری شیردار نمای شبیه به سماورها را دارند و کتری لوله دار همان ظاهر لوله ای معمولی آن می باشد. حتما به دسته نسوز کتری دقت داشته باشید تا مجبور نباشید برای جابه جا کردن آن از دستگیره پارچه ای و یا دستکش فر استفاده کنید. لازم به یادآوری است برای جلوگیری از سیاه یا دودیشدن کتری های لعابی حتما آن را روی شعله اجاق گازی که متناسب با پهنای کتری است، قرار دهید.

به نقل از لوکس پلاست

سخن آخر

کتری‌ها انواع مختلفی دارند و آنچه در این میان مهم است انتخاب بهترین کتری از میان همه کتری‌ها است. در آخر با این تفاسیر می‌توان گفت کتری استیل بهترین گزینه برای آشپزخانه شما است. یک کتری باید بتواند سالیان سال قلب آشپزخانه شما را به تپش وا دارد و شما را به یک چای خوش رنگ و طعم دعوت کند. استیل قیطاسی به طور تخصصی در زمینه کتری فعالیت دارد و می‌تواند شما در تمامی مراحل خریدتان یاری کند.

 


 

همچنین بخوانید : 

کتری استیل بهتر است یا کتری مسی؟

بهترین کتری و قوری استیل با کیفیت ایرانی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *