بلاگ

کتری چند لیتری خوبه؟

کتری چند لیتری خوبه؟

کتری و قوری از ملزومات یک آشپزخانه است. از آنجایی که نوشیدنی‌های گرم در هر خانه‌ای محبوب است، کتری استیل شیردار و لوله دار وسیله‌ای است که از آن برای  تهیه نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌شود. چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب است که برای درست کردن آن به کتری نیاز داریم. از کتری هر روز برای جوشاندن آب استقاده می‌کنیم تا نوشیدنی مورد علاقه خود را درست کنیم. کتری در همه محیط‌ها اعم از خانه، اداره، مراکز تجاری و خرید و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتری وسیله‌ای برای گرم کردن و جوشاندن آب است. برای دم کردن چای به روش معمول ایرانی، قوری چای روی کتری قرار می‌گیرد. چای، با گرمای بخار آب در حال جوش درون کتری دم می‌کشد.

کتری از ۴ قسمت تشکیل شده.

مخزن آب، که بزرگترین قسمت و اصلی ترین قسمت کتری را تشکیل میدهد. لوله، که آب از آن خارج میشود. دسته، برای گرفتن و بلند کردن کتری. درب، برای جلوگیری از بخارسوز شدن، زودتر به جوش آمدن و جلوگیری از ورود حشرات به آب.

به نقل از ویکی پدیا

صنایع استیل قیطاسی که در زمینه تولید انواع کتری، سماور و قوری سابقه درخشانی دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید کتری باشد.

کتری چند لیتری خوبه؟

 

کتری چند لیتری بخریم؟

کتری لوله دار یا شیردار از زمان‌های قدیم تا الان در آشپزخانه کاربردهای زیادی داشته است. کتری‌ها انواع مختلفی داشته و جزو جدایی ناپذیر وسایل آشپزخانه هستند. کتری‌ها در قدیم روی گاز کاربرد داشتند؛ اما اکنون با پیشرفت علم کتری‌های برقی ساخته شده­اند که در کمترین زمان ممکن آب را می‌جوشانند و در مصرف انرژی هم صرفه­ جویی می‌کنند.

به طور کلی، برای یک خانواده 2-3 نفره، یک کتری با حجم 1.5-2 لیتر مناسب است. این حجم کافی است تا بتوان یک بار برای همه اعضای خانواده چای یا قهوه درست کرد.

برای خانواده‌های بزرگتر یا افرادی که مصرف بالایی از چای یا قهوه دارند، یک کتری با حجم 3-3.5 لیتر توصیه می‌شود. این حجم به شما امکان می‌دهد تا چندین فنجان چای یا قهوه را به طور همزمان درست کنید.

اگر فضای کافی در آشپزخانه ندارید، می‌توانید یک کتری لوله دار کف چدن کوچکتر با حجم 1-1.5 لیتر خریداری کنید. این کتری‌ها برای تهیه یک یا دو فنجان چای یا قهوه مناسب هستند.

در اینجا چند نکته برای انتخاب حجم مناسب کتری آورده شده است:

  • اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است یا مصرف بالایی از چای یا قهوه دارید، یک کتری با حجم بزرگتر خریداری کنید.
  • اگر فضای کافی در آشپزخانه ندارید، یک کتری کوچکتر خریداری کنید.
  • اگر می‌خواهید چای یا قهوه را برای مهمانی درست کنید، یک کتری با حجم بزرگتر خریداری کنید.

در ادامه چند پیشنهاد برای حجم کتری با توجه به تعداد اعضای خانواده آورده شده است:

  • برای خانواده 2 نفره: 1.5-2 لیتر
  • برای خانواده 3 نفره: 2-2.5 لیتر
  • برای خانواده 4 نفره: 2.5-3 لیتر
  • برای خانواده 5 نفره: 3-3.5 لیتر
  • برای خانواده 6 نفره یا بیشتر: 3.5 لیتر یا بیشتر

البته این فقط یک راهنمای کلی است و شما باید با توجه به نیازهای خود، حجم مناسب کتری را انتخاب کنید. به طور کلی مهم‌ترین موردی که موجب تفاوت بین کتری‌ها شده است، نحوه عملکرد و کارایی آن­هاست. به عبارت دیگر می‌توان گفت آب درون هر کدام از کتری‌ها به چه روشی، چگونه و طی چه مدت زمانی به جوش می‌آید.

<< محصولات پرفروش استیل قیطاسی : کتری و قوری شیردار | کتری لوله دار کف چدن >>

کتری چه کاربردهایی دارد؟

کتری ها یکی از ضروریات آشپزخانه محسوب می‌شوند که برای دم کردن چای همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتری‌هایی که گنجایش آن­ها ۴ لیتر، ۵ لیتر یا بیشتر است، می‌توانند چای یا نوشیدنی تعداد زیادی از مهمانی‌ها را فراهم کنند؛ همچنین اگر می‌خواهید در مجالس، نوشیدنی غیر از چای مثل شربت پخش کنید، کتری‌های ۵ لیتری یا با گنجایش بالاتر انتخاب خوبی است.

در مهمانی‌ها یا مجالسی که تعداد افراد حاضر زیاد است، هر چقدر میزان گنجایش و حجم کتری بیشتر باشد، با خیالی آسوده می‌توان مهمانان را با چای یا نوشیدنی پذیرایی کرد. در عین حال که گنجایش و حجم کتری مهم است، توجه به جنس بدنه کتری نیز بسیار مهم است. چون باید به گونه‌ای باشد که چای یا نوشیدنی را گرم نگهدارد و ماندگاری خوبی داشته باشد.

کتری چند لیتری خوبه؟

 

انواع کتری

کتری که از لوازم ضروری یک آشپزخانه محسوب می‌شود، انواعی دارد که عبارتند از:

  • کتری استیل: بهترین نوع جنس بدنه مربوط به کتری‌های استیل است. این کتری‌ها در برابر حرارت، رطوبت و فشار هوا مقاوم و محکم هستند. پس مواظب باشید در هنگام شستشو به بدنه آن آسیب وارد نکنید؛ همچنین شعله گاز را طوری تنظیم کنید که بدنه استیل سیاه نشود و بدنه آن از بین نرود.
  • کتری روی: کتری‌های بزرگی هستند که در مجالس و میهمانی‌ها بیشتر استفاده می‌شوند.
  • کتری پیرکس یا شیشه‌ای: همانطور که از اسمش مشخص است، این نوع کتری شیشه‌ای است و برای استفاده روزمره در خانواده بیشتر استفاده می‌شود و هیچ گونه ضرری برای سلامتی ندارد.
  • کتری لعابی: منظور از کتری لعاب­دار این است که بدنه آن را چدن پوشش داده است. پس هنگام شستشو یا مصرف مواظب باشید که این لایه چدنی کنده نشود.
  • کتری مسی: کتری مسی از دوام، زیبایی و کیفیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارد. از این نوع کتری‌ها می‌توان طولانی مدت استفاده کرد و برای استفاده روزانه در خانه مناسب است.
  • کتری سوت‌زن: همان­طور که از نامش پیداست، هنگامی که آب به جوش می‌آید، شروع به سوت کشیدن می‌کند. این کتری نیز برای مصرف روزانه و خانگی مناسب است.
  • کتری برقی: یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین کتری‌هایی که هم‌اکنون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کتری برقی است. کتری برقی از سرعت جوش آوری، ظرفیت، کیفیت و دوام بالایی برخوردار است؛ از همین رو بسیاری از افراد خواهان خرید این نوع کتری هستند. از کتری‌های برقی علاوه بر مصرف در خانه می‌توان در ادارات و مراکز تجاری حتی در کافی‌شاپ‌ها استفاده کرد.

<< محصولات پیشنهادی : کتری شیردار کف ساده | کتری لوله دار کف ساده >>

سخن پایانی

کتری یکی از وسایلی است که وجود آن در هر خانه‌ای لازم است. با وجود کتری در آشپزخانه می‌توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را درست کرده و میل کنید. کتری‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام دارای گنجایش و حجم متفاوتی هستند و اینکه شما کتری را در چه حجمی بخرید و یا اینکه به نظر شما کتری و قوری بهتر است یا سماور بستگی به نظر شخصیتان دارد.

صنایع استیل قیطاسی انواع مختلف کتری با بهترین جنس و بالاترین کیفیت را تولید و به بازار عرضه می‌کند. پس چنانچه قصد خرید کتری را دارید، ما به شما صنایع استیل قیطاسی را پیشنهاد می‌کنیم. کیفیت بالا، استفاده از مواد اولیه عالی و در عین حال زیبایی منحصر به فرد محصولات، این مجموعه را از سایر رقیبان متمایز و جدا کرده است.


همچنین بخوانید : راه های تمیز کردن کتری استیل

همچنین بخوانید : بهترین راه جلوگیری از جرم گرفتن کتری

همچنین بخوانید : کتری استیل بهتر است یا کتری مسی؟

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *