بلاگ

کتری کف چدن بخریم یا کف ساده؟ + مقایسه

کتری کف چدن بخریم یا کف ساده؟

همانطور که همه ما میدانیم کتری یکی از لوازم مهم آشپزخانه است که مصرف زیادی دارد و جنس آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بعنوان مثال کتری های لعابی در مقایسه با کتری های استیل از استاندارد پایین تری برخوردار هستند و همینطور کتری های استیل کف ساده با کتری های استیل کف چدن نیز با هم تفاوت های زیادی دارند که ما در سایت استیل قیطاسی چند نمونه از این تفاوت ها را باهم بررسی میکنیم.

کتری های استیل

استیل ضد زنگ ، نوعی استیل است که با ترکیب با عناصر دیگر خواصی مفید پیدا کرده است. این عناصر شامل کربن و کروم و گاهی نیکل است. وجود کروم یا همان کرومیم در استیل، باعث می شود که در سطح خارجی استیل یک لایه اکسید شده به وجود بیاید که به صورت محافظ در برابر زنگ زدگی و ضربه عمل کند. از این رو از استیل ضد زنگ در سازه‌های مهم و عظیم استفاده می‌شود چرا که در مقابل رطوبت زنگ نمی‌زند و دچار خوردگی نمی‌شود همچنین در قطعات ریز دچار سایش نمی‌گردد.

یکی از مهم‌ترین مصارف استیل ضد زنگ در تولید ظروف آشپز‌خانه است. و تمامی کتری های استیل قیطاسی از نوع استیل ضدزنگ بوده. تمام ویژگی‌هایی که از استیل نام بردیم باعث می‌شود، ظروفی با دوام و کارآمد از استیل تولید شوند. این ظروف در برابر شتستشو و حرارت و انواع رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند و اغلب معتقدند با خرید ظروف استیل، تقریبا ظرفی برای استفاده مادام‌العمر خواهید داشت.

کتری کف چدن یا کف ساده؟

 مشاهده و خرید انواع کتری قوری جدید در سایت استیل قیطاسی 

کتری استیل کف چدن

چدن فلز سنگین‌تر و متراکم‌تری است و به همین دلیل به توزیع یکسان‌تر گرما بهتر کمک می‌کند. این جنس کتری‌ها آب را کمی دیر جوش می‌آورند. اما درعوض مدت طولانی‌تری گرم باقی می‌مانند. باید هم پس از استفاده خشک‌شان کنید تا زنگ نزنند. البته کتری‌های چدنی معمولا لعاب‌کاری‌شده‌اند. اما باز باید مراقب بود که لعاب‌شان پوسته‌پوسته نشود.

جنس کف کتری در کیفیت کتری اهمیت بالایی دارد. کف چدن از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به آن توجه می‌کنند و تمایل دارند کتری با کف چدن داشته باشند. اگر شما هم به دنبال کتری با کف چدن هستید حتما از بخش منوی سایت دسته بندی کتری شیردار کف چدن و یا کتری لوله دار کف چدن را انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته برای انتخاب کتری استیل با کف چدنی آورده شده است:

  • اندازه: کتری را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا نیازهای شما را برآورده کند. اگر خانواده بزرگی دارید یا زیاد چای یا قهوه می نوشید، به کتری بزرگتری نیاز خواهید داشت.
  • نوع دسته: کتری را با دسته ای انتخاب کنید که گرفتن آن راحت باشد. برخی از کتری ها دارای دسته های پلاستیکی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای دسته های فلزی هستند.
  • ویژگی ها: برخی از کتری های استیل ضد زنگ دارای ویژگی هایی مانند سوت، نشانگر دما و فیلتر هستند. هنگام انتخاب کتری، ویژگی هایی را که برای شما مهم هستند در نظر بگیرید.

کتری استیل کف ساده

کتری های استیل کف ساده در واقع همان کف استیل محسوب می شوند استیل خاصیت رسانایی گرمای بالایی دارد و سبک تر از چدن می باشد ، در کتری های کف ساده آب سریعتر به جوش می آید اما زود تر هم گرمای خود را از دست داده و سرد می شود.همچنین این کتری ها به دلیل نازک تر بودن بیشتر در معرض خرابی و یا سوراخ شدن هستند و عمر کمتری نسبت به کتری های کف چدن با قیمت عالی دارند.برخی از مزایای کتری استیل کف ساده در اینجا آورده شده است :

  • بادوام: کتری استیل ضد زنگ سال ها عمر می کند.
  • تمیز کردن آسان: کتری استیل ضد زنگ را می توان به راحتی با آب گرم و صابون تمیز کرد.
  • همه کاره: کتری استیل را می توان روی اجاق گازهای برقی، گازی و القایی استفاده کرد.
  • مقرون به صرفه: کتری استیل کف ساده یک گزینه مقرون به صرفه تر به نسبت کتری های کف چدن است.

در اینجا چند نکته برای استفاده از کتری استیل کف ساده آورده شده است:

  • قبل از اولین استفاده، کتری را با آب و سرکه بشویید.
  • کتری را بیش از حد پر نکنید.
  • هنگام جوش آمدن آب، مراقب بخار داغ باشید.
  • برای جلوگیری از لکه دار شدن، کتری را بعد از هر بار استفاده بشویید.

با مراقبت مناسب، کتری استیل کف ساده شما سال ها دوام خواهد آورد.

مقایسه کتری کف چدن با کتری کف ساده

ست کتری و قوری کف چدن نسبت به کتری های کف ساده تفاوت هایی دارند، البته کتری های استیل قیطاسی هر دونوع از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با ضمانت 12 ماهه ای که در اختیار مشتریان خود قرار میدهد شما با خرید هرکدام از این کتری ها جای نگرانی از بابت کیفیت نخواهید داشت. در اینجا مزایا و معایب هردو را بررسی میکنیم.

کتری های کف چدن دارای مزایای مختلفی نسبت به کتری های کف ساده هستند. این مزایا عبارتند از:

  • انتقال حرارت یکنواخت: چدن یک فلز رسانای گرمای عالی است و به همین دلیل، کتری های کف چدن آب را به طور یکنواخت گرم می کنند. این امر باعث می شود که آب در تمام نقاط کتری به یک اندازه گرم شود و چای یا دمنوش دم شده در آن، طعم و عطر بهتری داشته باشد.
  • ماندگاری بیشتر: چدن یک فلز مقاوم است و به همین دلیل، کتری های کف چدن طول عمر بیشتری نسبت به کتری های کف ساده دارند.
  • استقامت بیشتر: چدن یک فلز محکم است و به همین دلیل، کتری های کف چدن در برابر ضربه و خراش مقاوم هستند.

علاوه بر این مزایا، کتری های کف چدن ظاهری زیبا و کلاسیک نیز دارند و می توانند به زیبایی هر آشپزخانه ای بیفزایند.

در مقابل، کتری های لوله دار کف ساده با قیمت مناسب یا شیردار کف ساده معایبی نیز دارند. این معایب عبارتند از:

  • انتقال حرارت نامناسب: کف کتری های ساده معمولاً از جنس آلومینیوم یا استیل است که رسانای گرمای خوبی نیستند. به همین دلیل، آب در این کتری ها به طور یکنواخت گرم نمی شود و چای یا دمنوش دم شده در آن، طعم و عطر مناسبی ندارد.
  • طول عمر کمتر: کف کتری های ساده معمولاً نازک تر از کف کتری های کف چدن است و به همین دلیل، این کتری ها زودتر خراب می شوند.
  • استقامت کمتر: کف کتری های ساده معمولاً از جنس آلومینیوم یا استیل است که فلزاتی نرم هستند. به همین دلیل، این کتری ها در برابر ضربه و خراش مقاوم نیستند.

بنابراین، اگر به دنبال یک کتری با کیفیت و بادوام هستید که آب را به طور یکنواخت گرم کند و چای یا دمنوش دم شده در آن، طعم و عطر خوبی داشته باشد، کتری کف چدن یک انتخاب عالی است.

کتری کف چدن یا کف ساده؟

<< مشاهده و خرید انواع کتری در سایت استیل قیطاسی :کتری شیردار | کتری لوله دار >>

کلام آخر

کیفیت کتری و قوری در طعم و مزه چای تاثیر دارد. پس این نکته را در نظر بگیرید که در انتخاب بهترین ست کتری و قوری به نکات زیادی توجه کنید. این خیلی مهم است که شما پیش از خرید کتری استیل نسبت به فروشنده و جنس محصول دقت زیادی به خرج دهید، زیرا در انواعی از ظروف و کتری‌های استیل غیراستاندارد که توسط تولید کنندگان نامعتبر و ناشناس تولید می شوند، از سرب استفاده می‌شود که این ماده حتی در مقادیر کم سمیت بالا دارد و شناسایی آن توسط مصرف‌کننده غیر‌ممکن است.پس باید توجه داشته باشید برای خرید کتری و قوری حتما از جای معتبر اقدام به خرید کنید.


بیشتر بخوانید :

کتری لعابی بهتر است یا استیل ؟

کتری استیل بهتر است یا کتری مسی؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *