بلاگ

بهترین کتری و قوری استیل با کیفیت ایرانی

بهترین کتری و قوری استیل با کیفیت ایرانی

کتری و قوری استیل از وسایل آشپزخانه است که بیشتر ما از آن برای تهیه چای و دمنوش لب سوز و لب‌دوز استفاده می‌کنیم. چای از زمان های بسیار قدیم یک وسیله دائمی پذیرایی برای ما ایرانی ها بوده است. تهیه چای معمولاً زمان بر است، خصوصاً اگر کتری کوچکی با ظرفیت کم داشته باشید و اگر کتری بزرگی در آشپزخانه ندارید، مجبورید دائماً کتری را پر کنید، مخصوصاً اگر مهمانان زیادی داشته باشید. پس هنگام خرید کتری و قوری شیردار کف چدن یا لوله دار حتماً به حجم کتری و میزان مصرف خودتان توجه نمایید .

به علت استحکام و مقاومت بالای کتری و قوری استیل در برابر ضربه ، از آن استقبال بسیاری می‌شود. علاوه بر آن شستشوی آن به راحتی انجام می‌گیرد و با یک اسفنج نرم و مایع ظرفشویی شسته می‌شود.‌ ما در مطلب امروز قصد داریم بهترین محصول باکیفیت ایرانی را خدمت شما معرفی کنیم تا بتوانید خوش طعم‌ترین چای دنیا را دم کنید و در کنار افراد خانواده و دوستان میل نمایید؛ پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

تاریخچه کتری و قوری چیست؟

کتری و قوری استیل یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه است که برای تهیه آب جوش و انواع چای و قهوه گرفته تا دمنوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. کتری و قوری های روگازی از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته اند و هنوز هم طرفداران زیادی دارند. این کتری و قوری ها معمولاً از جنس استیل ضد زنگ، آلومینیوم یا پیرکس ساخته می شوند و همچنین قوری ظرفی است که در آن چای خشک ریخته و با آب جوش دم می‌کنند. قوری یک دسته و لوله بلند دارد و از لوله آن چای یا دمنوش‌های گیاهی خارج می‌شود. اولین بار در کشور چین در سال ۱۵۱۳ در زمان سلسله یوان از آن استفاده شد و در قرن هفدهم قوری چینی در رنگ‌های آبی و سفید وارد اروپا شد.‌

کتری نیز اولین بار در ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در بین‌النهرین از جنس برنز ساخته شد. پس از آن انواع کتری‌های آهنی و سپس کتری برق، اتوماتیک و سوتی هم با گذشت زمان تولید شدند. کتری مانند قوری یک دسته برای نگه داشتن آن دارد و یک لوله توخالی طولانی برای تخلیه مایعات دارد. قوری و کتری هر دو دارای یک درب هستند که از طریق آن از مایعات پر می‌شوند.

کتری و قوری

 

انواع کتری و قوری

انواع کتری و قوری شیردار در جنس‌ها، مدل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار مشاهده می‌شود. کتری‌ها در انواع استیل، مس، چدن، پیرکس و آلومینیوم تولید می‌شوند. جنس قوری‌های موجود در بازار سرامیکی، چینی، استیل و پیرکس هستند. به طور کلی انواع آنها را می‌توان در دو دسته کتری و قوری روگازی و کتری و قوری برقی جای داد. کتری و قوری‌های استیل ضد زنگ در انواع مختلفی از جمله 18/10، 18/8 و 18/0 موجود هستند. 18/10 بالاترین کیفیت است و حاوی 18 درصد کروم و 10 درصد نیکل است. 18/8 نیز انتخاب خوبی است و حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. 18/0 کمترین کیفیت است و حاوی 18 درصد کروم و هیچ نیکلی نیست.

کتری و قوری روگازی

یکی از مدل‌های پرکاربرد کتری که معمولاً در همه خانه‌ها وجود دارد، کتری و قوری روگازی است. برای تهیه چای، ابتدا این کتری را از آب پر کرده و روی گاز می‌گذاریم تا آب کتری به جوش بیاید سپس آب جوشیده شده را روی چای خشک در قوری می‌ریزیم تا چای دم بکشد.

کتری و قوری برقی

به این مدل از کتری و قوری‌ها، چای سازهای برقی می‌گویند. این مدل‌ها به گونه‌ای هستند که در زمان کمی چای را آماده می‌کنند. به این ترتیب که بلافاصله پس از روشن کردن آن، آب در داخل کتری می‌جوشد. به علت اینکه این دستگاه با برق کار می کند قیمت آن از قیمت قوری و کتری‌های معمولی گران‌تر است.

ویژگی های بهترین کتری و قوری استیل ایرانی

کتری و قوری استیل لوله دار به دلیل خاصیت ضدزنگ بودن و استحکام بالایشان در میان خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. این ظروف در بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی تولید می‌شوند. اگرچه قیمت این محصول بالاتر از انواع دیگر است ولی به علت اینکه در مدت طولانی قابل استفاده هستند بسیار مقرون به صرفه می‌نماید. وزن سبک آنها یکی از ویژگی‌های این محصول منحصر به فرد است و به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد. جنس آنها به گونه‌ای است که به سرعت گرما را منتقل و در همه نقاط پخش می‌کند.

شرکت‌های زیادی در ایران در زمینه تولید کتری و قوری استیل فعالیت می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای خرید بهترین محصول، مارک قیطاسی را انتخاب کنید‌ چون هم بدنه استیل آنها کیفیت خوبی دارد و هم طراحی منحصر به فردی روی آنها اجرا می‌شود که نظر افراد را به خود جلب می‌کند. برای انتخاب کتری خوب به چند ویژگی توجه کنید یکی از مواردی که در هنگام انتخاب کتری لازم است توجه کنید دسته آن است. دسته کتری‌های باکیفیت از باکالیت است که نمی‌سوزد. همچنین توجه به لوله و شیر خروجی آن برای ریختن آب جوش هم از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه کتری‌های شیردار طرفداران زیادی دارد. اندازه کتری یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید نباید آن را از یاد ببرید.

برخی از بهترین کتری‌های استیل موجود در ایران عبارتند از

  • کتری استیل ضد زنگ قیطاسی : این کتری از استیل ضد زنگ 18/8 ساخته شده است و دارای سوت و دسته عایق است. همچنین برای استفاده القایی ایمن است.
  • کتری استیل ضد زنگ پارس استیل : این کتری از استیل ضد زنگ 18/10 با کیفیت بالا ساخته شده است و دارای سوت و دسته عایق است. همچنین برای استفاده القایی ایمن است.

 

ویژگی های بهترین کتری و قوری

کتری و قوری استیل قیطاسی

برند تابناک قیطاسی که به اختصار به تی جی اچ (T.GH) معروف است، برند قدیمی ایرانی بوده که در زمینه تولید کتری و قوری و سماور با دسته‌های نسوز فعالیت می‌کند. کتری استیل و قوری‌های چینی این شرکت با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید می‌شوند و با ارائه کردن آن در طرح‌های زیبا در طول سالیان گذشته سابقه درخشانی را برای خود رقم زده است‌. مدل هرمی آن که ۶ لیتر گنجایش دارد بسیار باکیفیت است. بدنه استیل آن ۱ میل ضخامت دارد و در ساخت کف آن از سه لایه چدنی استفاده شده است.

این محصول، مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و می‌توان مدت طولانی از آن استفاده کرد بدون آنکه دچار نشتی آب شود. این مدل کتری به صورت سماور بوده ولی به راحتی همچون کتری‌های معمولی روی گاز قرار می‌گیرد. شیر آن هم کیفیت بسیار خوبی دارد و جنس دسته آن نسوز است. قوری که همراه آن به فروش می‌رسد چینی بوده و طرح زیبا و جلوه بی‌نظیری دارد که می‌توان چای را در آن به‌ خوبی دم کرد. از مشخصات این کتری این است که روی در آن، منافذی به کار رفته است تا هنگام جوشیدن آب، بخار از آن خارج شود؛ به این ترتیب با جوشیدن آب، سرریز و شعله اجاق خاموش نمی‌شود.

خرید آنلاین کتری وقوری

قیمت خرید کتری و قوری

قیمت کتری و قوری رو گازی بسته به برند، کیفیت و اندازه متفاوت است. کتری و قوری های استیل ضد زنگ معمولاً گران تر از کتری و قوری های آلومینیومی یا پیرکس هستند. شما عزیزان در سایت استیل قیطاسی همواره به روزترین قیمت ها را مشاهده خواهید کرد و می توانید به راحتی کتری و قوری موردنظرتان را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

خرید آنلاین کتری و قوری استیل

خرید کتری و قوری استیل از فروشگاه اینترنتی بسیار آسان است و مزایای زیادی دارد. در فروشگاه اینترنتی، انواع کتری و قوری در مدل‌ها و اندازه‌های گوناگون در معرض فروش است. چون امروزه بیشتر افراد به علت مشغله‌های گوناگون با کمبود وقت مواجه هستند و از طرفی با ورود تکنولوژی ‌های جدید و اختراع کامپیوترهای امروزی، افراد ترجیح می‌دهند بسیاری از خریدها را به صورت اینترنتی انجام دهند. به همین دلیل ما هم امکانی فراهم کردیم تا بتوانید با دستگاه متصل به اینترنت به سفارش محصول مورد نظر بپردازید. شما بعد از ورود به سایت و انتخاب نمونه مورد نظر به راحتی کلیک کرده و آن را سفارش می‌دهید. بعد از ثبت سفارش و تکمیل کلیه مراحل، منتظر همکاران ما می‌مانید تا این محصول را در اسرع وقت به درب خانه شما ارسال کنند.

سخن پایانی

در نهایت، بهترین کتری استیل برای شما کتری است که نیازها و ترجیحات شما را برآورده کند. هنگام انتخاب کتری، عواملی مانند اندازه، جنس، ویژگی‌ها و قیمت را در نظر بگیرید.کتری و قوری استیل ایرانی از طرفداران زیادی برخوردار است چون استحکام بالایی دارد و به آشپزخانه جلوه زیبایی می‌بخشند. اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید توصیه می‌کنیم به ما مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت روز آنها به سایت استیل قیطاسی مراجعه کنید یا تماس بگیرید.‌

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *