بلاگ

علل خرابی کتری استیل + بهترین روش تعمیر کتری استیل شیردار

تعمیر کتری استیل

احتمالا چای، محبوب‌ترین نوشیدنی‌ گرم در ایران محسوب می‌شود و بسیاری‌ تصور می‌کنند که ایران در صدر لیست مصرف‌کنندگان چای قرار دارد ولی این نوشیدنی جذاب در کشورهای دیگر هم طرفدارانی دارد. چای به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار، انواع مختلفی دارد، روش های دم کردن و طرز تهیه و سرو کردن آن دارای اصول خاصی است. به همین دلیل است که وقتی بعضی ها چای دم می کنند، عطر و طعم آن هوش از سرمان می برد.حالا برای تهیه این نوشیدنی عالی نیاز به خرید بهترین کتری و قوری است ، که اگر بعد از مدتی این وسیله ها خراب شود دیگر نمیتوان یک چای عالی برای صبحانه و عصرانه تهیه کرد.

اگر کتری روگازی شما خراب شده است، بررسی کنید که مشکل کجاست، آیا بدنه کتری آسیب دیده است ، درب کتری خراب و غر شده یا شیر آن خراب است و چکه می کند؟

تعمیر شیر کتری کار چندان دشواری نیست و با کمی مهارت و ابزار ساده می‌توان آن را در منزل انجام داد. رایج‌ترین مشکل شیر کتری، چکه کردن آن است. این مشکل معمولاً به دلیل شل شدن پیچ شیر یا خرابی واشر آن ایجاد می‌شود.

صنایع استیل قیطاسی به مدیریت امیر قیطاسی، با بیش از نیم قرت تجربه در زمینه تولید و تعمیر سماورهای استیل ، کتری و قوری و محصولات استیل، اولین تولید کننده سماورهای استیل دسته نسوز در کشور می باشد . استفاده از جدیدترین دستگاه ها و تکنولوژی روز دنیا به همراه بهره گیری از مواد اولیه عالی (استیل 8.18 ) این مجموعه را از سایر رقبای خود متمایز نموده است.

در صنایع استیل قیطاسی مدت زمان ضمانت محصولات ۱۵ ماه پس از تاریخ تولید می باشد و شما عزیزان در صورت مشاهده خرابی در محصول خریداری شده خود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا برای تعمیر کتری و قوری شیردار خود اقدام نمایید.

چکه کردن آب از کتری

نشانه های خرابی کتری روگازی

  • چکه کردن آب از شیر کتری
  • خرابی دستگیره کتری
  • خرابی و قر شدن درب کتری
  • سوراخ شدن بدنه کتری

علت خرابی شیر کتری

یکی از علل خرابی کتری و قوری شیردار ، مسدود شدن شیر وسیله است که می‌تواند از تجمع رسوبات آهن، کلسیم و سایر مواد درون شیر دستگاه به وجود آید. این مواد سخت ممکن است باعث مسدود شدن جریان آب در دستگاه شوند و بعد از مدتی باعث خرابی شیر کتری بشوند.

همچنین، در برخی موارد، خرابی شیر سماور یا کتری به دلیل استفاده نامناسب کاربران و یا نقص در ساختار دستگاه می‌باشد. برای جلوگیری از این مشکلات، لازم است که از متخصصان در تعمیر این وسایل استفاده شود و همچنین طریقه استفاده صحیح از دستگاه را بخوبی بشناسید.

از دردسرها و مشکلاتی که ممکن است در هر خانه ای پیش بیاید، نشتی و چکه کردن کتری شیردار می باشد به همین خاطر، شناختن یک متخصص ماهر در تعمیر کتری، یکی از مهمترین موارد است تا بتوان بدون دردسر و با راحت ترین روش ممکن، کارایی کتری را به روال قبل برگرداند. چرا که اگر نتوانید کتری را به دلیل چنین مشکل کوچکی تعمیر کنید و قطعه کوچکی از کتری منزل شما به خوبی کار نکند ناچارید به کلی استفاده از آن را کنار بگذارید.

شیر کتری همچون انواع و اقسام دیگر شیرآلات دارای قطعات گوناگون و ظریفی است که خرابی هر کدام از آنها میتواند دلیلی برای نشتی و چکه کردن آن باشد . البته ساختار شیر کتری بسیار ساده است بنابراین تعمیر آن نیز به مراتب خیلی ساده تر از سایر شیرآلات خواهد بود. به هرحال، اگر بازهم مشکلی در کتری روگازی خود مشاهده می کنید، بهتر است که به متخصص تعمیرات خانگی مراجعه کنید.

شل شدن پیچ شیر کتری

شل شدن پیچ شیر کتری ، یکی از دلایل چکه کردن کتری می باشد که این مشکل بیش از هر اتفاق دیگری باعث خرابی کتری شما می شود. بنابراین می توان با سفت کردن پیچ شیر این مشکل را رفع کرد که این کار با استفاده از یک پیچ گوشتی و آچار کوچک میسر می باشد.

استاندارد نبودن آب بندی کتری

نکات مهمی که در هنگام خرید کتری باید به آن توجه داشته باشید قرار گیری زاویه شیر با بدنه آن در یک راستا می باشد چرا که این نکته از مهم ترین استانداردهای کتری می باشد و نشان دهنده آب بندی اصولی شیر است. چنانچه کتری مورد نظر شما فاقد این ویژگی باشد احتمال اینکه به زودی به تعمیر نیاز داشته باشد بسیار زیاد است.

شیر کتری

نشتی لوله شیر

برخلاف زمانی که نشتی به قسمت اتصال قطعات مربوط می شود گاهی نیز امکان دارد که لوله شیر آب سوراخ شده و یا صدمه دیده باشد و در نهایت باعث شود که آب از آن چکه کند که در این صورت باید لوله شیر هرچه زودتر تعویض شود.

ایراد در بدنه کتری

بعضی مواقع امکان دارد چکه کردن آب ناشی از ایرادی که در بدنه کتری وجود دارد ، باشد. مشکل رایجی که در این زمینه تجربه شده است چکه کردن آب از کف کتری ها می باشد که از دلایل اصلی آن وجود سوراخی ریز در بدنه می تواند باشد.

1. سوراخ شدن بدنه:

  • علت: زنگ زدگی، ضربه خوردن، یا ساییدگی
  • راه‌حل:
    • سوراخ‌های کوچک:
      • استفاده از چسب‌های اپوکسی مخصوص فلز
      • لحیم کاری
    • سوراخ‌های بزرگ:
      • تعویض بدنه کتری

2. ترک خوردن بدنه:

  • علت: ضربه خوردن، گرم شدن بیش از حد، یا شوک دمایی
  • راه‌حل:
    • ترک‌های کوچک:
      • استفاده از چسب‌های اپوکسی مخصوص فلز
    • ترک‌های بزرگ:
      • تعویض بدنه کتری

سوراخ شدن بدنه کتری

با توجه به مصرف زیاد چای در ایران و خانواده های ایرانی ، قطعاً در طول روز استفاده‌ی زیادی از کتری دارید و در صورتی که کتری قادر به اجرای وظیفه خود نباشد، با مشکل مواجه خواهید شد. یکی از عواملی که باعث بی‌استفاده شدن کتری می‌شود، ایجاد سوراخ در بدنه آن است. در صورتی که قسمتی از کتری استیل سوراخ شود، شما دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود و باید اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهید. در این شرایط ۲ راهکار پیش روی خود دارید که یکی تعویض و خرید کتری جدید است که هزینه بالایی دارد و دیگری تعمیر کتری استیل است.

تعمیر شیر کتری

برای جلوگیری از خرابی شیر کتری حداقل دوماه یکبار این کارها را انجام دهید. شما با انجام این مراحل باعث می شوید که شیر کتری خیلی کمتر و دیرتر نیاز به تعمیر داشته باشد.

  1. با کمک یک انبردست مهره زیر شیر کتری را باز کنید.
  2. سپس نری شیر را از آن در بیاورید.
  3. با استفاده از یک دستمال نرم، اقدام به پاکسازی نری بکنید.
  4. از همان جای خالی نری ، دستمال را وارد کرده و از سمت دیگر خارج نمایید تا قسمت داخلی به خوبی تمیز شود.
  5. در مرحله بعدی با استفاده از کمی روغن مایع معمولی خوراکی اقدام به روغن کاری نری بکنید ، سپس آن را در جای خود قرار دهید و بعد از آن ، چندین بار حرکت رفت و برگشت به هر دو سمت انجام دهید تا قسمت داخلی نیز توسط آن به خوبی روغن کاری شود.
  6. در نهایت شیر را بررسی کنید تا از نداشتن لقی اطمینان داشته باشید و پس از اطمینان مهره را سر جای خود قرار داده و محکم ببندید.

خرابی شیر کتری

تعمیر سوراخ در بدنه کتری

بهترین راهکاری که می‌توان برای تعمیر کتری استیل سوراخ شده در نظر گرفت، لحیم کاری کتری است. از آنجایی که سطح کتری به صورت مداوم و مستقیم در معرض حرارت قرار دارد، شما برای رفع سوراخ ایجاد شده در آن نمی‌توانید از روش‌هایی مثل خمیر اپوکسی استفاده کنید. استفاده از لحیم کارایی صحیح ، کتری را به طور کامل به شکل روز اول آن برگردانده و شما پس از تعمیر این وسیله می‌توانید همانند گذشته به استفاده از آن در جهت جوشاندن آب و دیگر مایعات بپردازید.

توجه داشته باشید که جوشکاری کتری برای رفع سوراخ موجود در آن به شما توصیه نمی‌شود. تفاوت اصلی جوشکاری و لحیم‌کاری در این نکته است که در روند جوشکاری فلز پایه نیز ذوب خواهد شد. در صورتی که در روند لحیم‌کاری فلز پایه حالت اصلی خود را حفظ کرده و صرفا لحیم پس از ذوب شدن به این سطح متصل می‌شود.

جلوگیری از چکه کردن و خرابی شیر کتری

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از چکه کردن شیر کتری آورده شده است:

  • از آب سالم و بدون املاح برای پر کردن کتری استفاده کنید.
  • از رسوب زدایی منظم کتری غافل نشوید.
  • شیر کتری را به طور منظم تمیز کنید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا پاسخ این سوال که چگونه کتری استیل سوراخ شده را تعمیر کنیم، را در اختیار شما بگذاریم. شما با استفاده از این مقاله قادر هستید تا بهترین تعمیرکار کتری استیل را شناخته و تعمیر کتری خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.
فراموش نکنید که در طول تمام مراحل نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت نیاز از کمک افراد متخصص استیل قیطاسی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب استیل قیطاسی در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “علل خرابی کتری استیل + بهترین روش تعمیر کتری استیل شیردار

  1. افشین گفت:

    با سلام و عرض ادب.
    بنده یکی از محصولات شما رو تهیه کردم .طراحی خوب و قیمت مناسبی داشت.اما متاسفانه وقتی سر صبح میزاری روی گاز تا جوش بیاد صدای ناهنجار تق تق میده و این بسیار نا امید کننده است .

    1. manager.p گفت:

      وقت بخیر دوست عزیز.
      تشکر از اعتماد و خریدتون. در زمینه مشکل شما باید توضیح بدم به این پدیده که باعث سر و صدا در کتری میشه پدیده کاویتاسیون گفته میشه و یک پیامد طبیعیه.بهتره که تا کمی آب گرم بشه شعله رو خیلی زیاد نکنید.

  2. محمود برهانی گفت:

    مدتی می‌شود از کتری شما استفاده میکنم که متاسفانه شیر کتری دسته آن لق شده و وقتی سفت میکنم باز هم سر جایش تکان می‌خورد که نباید تکان بخورد
    ظاهرا رزوه آن گشاد شده است
    آیا شیر یدک وجود دار؟

    1. manager.p گفت:

      وقت بخیر دوست عزیز.
      شما میتونید تو سایت به قسمت خدمات پس از فروش مراجعه کنید و برای تعمیر کتری اقدام کنید.

  3. محمود برهانی گفت:

    مدتی می‌شود از کتری شما استفاده میکنم که متاسفانه شیر کتری دسته آن لق شده و وقتی سفت میکنم باز هم سر جایش تکان می‌خورد که نباید تکان بخورد
    ظاهرا رزوه آن گشاد شده است
    آیا شیر یدک وجود دار؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *