بلاگ

کتری استیل مات بهتر است یا کتری استیل براق؟

کتری استیل مات بهتر است یا کتری استیل براق؟

کتری استیل مات یا کتری استیل براق هر دو برای انتخاب و خرید مناسب هستند. بستگی به سلیقه شما دارد که کدام را انتخاب کنید. کتری‌های استیل مات و براق را می‌توان متناسب با تم و وسایل آشپزخانه ست و تنظیم کرد. برای خرید کتری مورد نظر خود، فرقی نمی‌کند که براق باشد یا استیل؛ از سایت استیل قیطاسی خریداری کنید تا دوام و استحکام بالایی داشته باشد.

کتری براق بهتره یا مات؟

انواع کتری‌ها که توسط برندهای مختلف تولید و ساخته می‌شوند، معمولاً در دو مدل مات و براق وجود دارند؛ از همین رو به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد که کدام را انتخاب کنند. کتری استیل براق یا کتری استیل مات را می‌توانید با توجه به وسایل آشپزخانه خود انتخاب کنید. اگر وسایل و تم آشپزخانه شما براق است، کتری براق را انتخاب کنید تا با فضا و وسایل آشپزخانه هماهنگ باشد؛ همچنین اگر فردی هستید که به تزئینات و دکور به صورت براق و درخشان علاقه دارید، کتری براق را خریداری کنید.

همانطور که گفتیم بستگی به نظر و سلیقه شما دارد که کدام را انتخاب کنید. کتری استیل براق همواره به تمیز کردن نیاز دارد تا براق دیده شود؛ ولی کتری مات این‌گونه نیست و خط و خش و آلودگی روی آن معلوم نمی‌شود. پس اگر فردی هستید که به مد و تزئینات اهمیتی زیادی می‌دهید، کتری استیل براق بهتر است؛ ولی اگر فردی هستید که نسبت به این موارد بی‌اهمیت است، کتری استیل مات بهترین انتخاب برای شماست.

کتری استیل مات

  • ظاهری مدرن و شیک دارد.
  • اثر انگشت و لکه را کمتر نشان می دهد.
  • در برابر خط و خش مقاوم تر است.

کتری استیل براق

  • ظاهری کلاسیک و سنتی دارد.
  • نور را بهتر منعکس می کند و درخشان تر است.
  • تمیز کردن آن آسان تر است.

در نهایت، انتخاب بین کتری استیل مات و براق یک مسئله سلیقه ای است. اگر به دنبال یک کتری با ظاهر مدرن و شیک هستید، کتری استیل مات گزینه بهتری است. اگر به دنبال یک کتری با ظاهر کلاسیک و سنتی هستید، کتری استیل براق گزینه بهتری است.

از کتری استیل مات یا براق چگونه نگهداری کنیم؟

نحوه نگهداری از کتری استیل مات یا کتری استیل براق:

زمانی که از وسایل براقی همچون کتری استیل براق استفاده می‌کنید، مواظب باشید در معرض خط و خش قرار نگیرد. چون نما و ظاهر جذاب و زیبایی ایجاد نمی‌کند. کتری‌های استیل براق را باید مکررا تمیز کنید. بعد از شستشو با آب، با یک پارچه نرم برای خشک کردن آن استفاده کنید تا لک روی کتری نیفتد.

کتری استیل مات در آشپزخانه‌هایی مناسب است که از رنگ‌های سرد برای فضای آشپزخانه استفاده کرده‌اند. کتری مات آلودگی، لک و خط و خش را به دلیل رنگ خاصی که دارد، کمتر نشان می‌دهد.

برای شستن کتری‌های استیل مات و براق از سیم ظرفشویی استفاده نکنید؛ چون زیبایی آن‌ها از بین می‌رود. برای شستشو می‌توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید و به این نکته توجه کنید که بعد از شستن، با یک پارچه نرم شروع به خشک کردن کنید.

خرید انواع کتری قوری جدید از سایت استیل قیطاسی

کتری استیل مات بهتر است یا کتری استیل براق؟

<< مشاهده و خرید انواع کتری قوری در سایت استیل قیطاسی : کتری قوری لوله دار کف چدن | کتری لوله دار  >>

کتری استیل سوخته را چگونه براق کنیم؟

از روش‌های زیر برای براق کردن کتری استیل مات یا کتری استیل براق استفاده کنید:

  • براق کردن کتری استیل با جوش شیرین: با استفاده از جوش شیرین می‌توانید لک‌ها و سیاهی‌های سطح کتری را تمیز کنید.
  • براق کردن کتری استیل با یخ و سرکه: چنانچه سطح خارجی کتری سیاه و کدر شده است، سطح خارجی کتری را به سرکه آغشته کنید و بعد از ده دقیقه با پارچه تمیز کرده و در آخر آبکشی کنید. چون سرکه حاوی اسید است، باعث براق شدن کتری استیل می‌شود. لیموترش هم با خاصیت اسیدی که دارد، موجب براق شدن کتری می‌شود. برای این کار کافیست یک لیمو را نصف کرده و به سرتاسر کتری بمالید و سپس آبکشی کنید.
  • براق کردن کتری استیل با شیشه شوی: ساده‌ترین راه برای براق کردن سطح کتری استیل، استفاده از شیشه شوی است. برای این کار شیشه شوی را روی سطح خارجی کتری اسپری کنید و بعد از ده دقیقه آبکشی کرده و با پارچه خشک کنید.
  • براق کردن کتری استیل با استفاده از الکل: یک پنبه را با الکل خیس کنید و روی سطح خارجی کتری بمالید. پس از نیم ساعت ان را با آب سرد آبکشی کنید. خواهید دید که سطح کتری براق شده است.
  • براق کردن کتری استیل با گاز پاک کن: اگر سطح بیرونی کتری سیاه یا چرب شده است، یک اسفنج را به گاز پاک کن آغشته کرده و به تمام قسمت‌های کتری بمالید؛ سپس با آب سرد بشویید تا نتیجه را ببینید.
  • براق کردن کتری استیل با خمیر کربنات سدیم: این خمیر را روی سطح کتری بمالید و اجازه دهید حدود بیست دقیقه بماند. سپس با آب گرم کتری را بشویید تا نتیجه را به بهترین شکل ممکن مشاهده کنید. قوی‌ترین و تضمینی‌ترین راه برای براق کردن کتری‌های استیل، استفاده از خمیر کربنات سدیم است.
  • براق کردن کتری با پودر ماشین لباسشویی: با پودر ماشین لباسشویی هم می‌توان تا حدودی چربی‌ها و سیاهی را تمیز و کتری را براق کرد.

کتری استیل مات بهتر است یا کتری استیل براق؟

 مشاهده و خرید انواع کتری قوری در سایت استیل قیطاسی : کتری قوری شیردار کف چدن | کتری شیردار

سخن پایانی

مواردی را درباره کتری استیل براق یا کتری استیل مات را توضیح دادیم که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، با هم تفاوت‌هایی نیز دارند. این نظر شخصی افراد است که کدام یک را انتخاب کنند. مجموعه صنایع استیل قیطاسی یکی از تولید کنندگان کتری استیل براق و مات است که برای خرید اینترنتی آن‌ها می‌توانید به صفحه مورد نظر در سایت مراجعه کرده و به صورت آنلاین خریداری کنید.

استفاده از مواد اولیه عالی با بالاترین کیفیت و جدیدترین دستگاه و تکنولوژی‌ برای ساخت انوع کتری و قوری، سماور و … این مجموعه را از سایر رقبا متمایز کرده است.


مقاله های پیشنهادی:

کتری لعابی بهتر است یا استیل ؟

کتری استیل بهتر است یا کتری مسی؟

۵ برند برتر کتری و قوری استیل موجود در بازار

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *