بلاگ

نکاتی که در اولین بار استفاده از کتری و قوری باید رعایت کرد

نکاتی که در اولین بار استفاده از کتری و قوری باید رعایت کرد

استفاده از کتری و قوری در آشپزخانه هر خانه‌ای برای بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است. کتری و قوری در کنار یکدیگر یک نوشیدنی خوش طعم را برایتان آماده می‌کنند. برای این کار از کتری برای جوشاندن آب و از قوری برای دم کردن انواع چای و دمنوش استفاده می‌شود.

صنایع استیل قیطاسی اولین تولید کننده سماور و کتری و قوری در انواع کتری های شیردار و کتری لوله دار در کشور بوده و هدف این مجموعه تولید و ساخت کتری و قوری‌های متنوع، زیبا و باکیفیت است.

 انواع کتری و قوری

استفاده از کتری و قوری بستگی به انواع مختلف آن دارد که هرکدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کارایی متفاوتی نیز دارند.

انواع کتری و قوری به شرح زیر است:

  • کتری و قوری استیل: کتری و قوری استیل جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کتری و قوری‌ها در بین انواع مختلف محسوب می‌شود. این نوع کتری و قوری‌ها به دلیل این‌که با وسایل آشپزخانه ست می‌شوند و هم به دلیل طول عمر بالایی که دارند، جزو اولین انتخاب‌ها قرار می‌گیرند.
  • کتری و قوری سرامیکی: متنوع‌ترين کتری و قوری متعلق به کتری و قوری سرامیکی است. چون در هر مدل، طرح و رنگی ساخته شده است. این نوع کتری و قوری تغییر رنگ نمی‌دهد ولی در مقابل ضربه آسیب می‌بینند؛ به همین دلیل، باید هنگام استفاده از آن دقت کافی داشته باشید.
  • کتری و قوری پیرکس: از دلایل مهم خرید این نوع کتری و قوری، مشاهده رنگ چای و آب درون کتری است. در کتری و قوری پیرکس زمان زیادی طول می‌کشد تا دیواره‌ها جرم ببندد و طعم و رنگ چای را خراب کند.
  • کتری و قوری برقی: با مدرنیته شدن، افراد از کتری و قوری‌های قدیمی و روگازی فاصله گرفته و به سراغ کتری و قوری برقی می‌روند. این نوع کتری و قوری، چای را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند.
  • کتری و قوری لعابی: کتری و قوری لعابی عمر و ماندگاری زیادی دارد و بر اثر ضربه و حرارت آسیب نمی‌بیند.
  • کتری و قوری رنگی: از جمله کتری و قوری‌های فانتزی و محبوب نوعروس‌ها برای خرید جهیزیه، کتری و قوری رنگی است. این کتری و قوری را می‌توانید متناسب با تم آشپزخانه خود خریداری کنید یا به‌عنوان دکور برای زیبایی آشپزخانه استفاده کنید.

میزان گنجایش کتری و قوری

کتری و قوری گنجایش و حجم متفاوتی دارد؛ به همین خاطر در خرید کتری و قوری باید دقت کنید که تعداد افراد خانواده چند نفر هستند تا مطابق آن انتحاب کنید؛ همچنین براساس میزان چای یا قهوه‌ای که میل می‌کنید، سایز کتری و قوری را انتخاب کنید. مجالس و مهمانی‌هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید را هم در نظر بگیرید تا مجبور نباشید چند بار آب را جوش بیاورید.

نکاتی که در اولین بار استفاده از کتری و قوری باید رعایت کرد

برای مشاهده و خرید کتری قوری های شیردار بر روی لینک روبرو کلیک کنید : کتری قوری شیردار کف چدن | کتری قوری شیردار کف ساده

مراحل استفاده از کتری و قوری برای اولین بار

هنگامی که برای اولین بار می‌خواهید استفاده از کتری و قوری نو را امتحان کنید، موارد زیر را انجام دهید:

  • ابتدا کتری و قوری را تمیز کرده و برچسب‌های روی کتری و قوری را جدا کنید. سازندگان برای این‌که کتری و قوری زنگ نزند، از برخی مواد شیمیایی در قسمت داخلی و بیرونی آن استفاده می‌کنند؛ همچنین با ماندن در مغازه گرد و خاکی شده‌اند؛ پس بهتر است قبل از مصرف آن‌ها را بشویید.
  • کتری را با آب پر کنید تا بجوشد: اگر از کتری استیل استفاده می‌کنید، آب را تا نزدیکی‌های لبه پر کنید تا بجوشد؛ سپس آب داخل آن را خالی کنید. در کتری‌های برقی تا جایی از آب پر کنید که حداکثر سطح آب را نشان دهد. پس از این‌که آب به جوش آمد، به صورت خودکار خاموش خواهد شد. سپس آب درون کتری را خالی کنید.
  • دور ریختن آب جوشیده شده: آبی که برای اولین بار در کتری جوشیده است، قابل استفاده نبوده و حاوی مواد شیمیایی و گرد و غبار است؛ به همین سبب بعد از به‌جوش آمدن، آب درون کتری را خالی کنید.
  • در این مرحله آب را مجدد بجوشانید، چون ممکن است با یکبار جوشاندن، باز هم آب مزه و رنگ بدی داشته باشد. در نتیجه کتری شما تمیز شده و آماده استفاده است.

نکات اضافی

  • اگر از کتری و قوری برقی استفاده می کنید، دستورالعمل های سازنده را برای اولین استفاده دنبال کنید.
  • اگر از کتری و قوری روی گاز استفاده می کنید، از شعله متوسط ​​یا کم استفاده کنید. شعله زیاد می تواند باعث آسیب دیدن کتری شود.
  • هرگز کتری را بدون آب روی حرارت قرار ندهید. این کار می تواند باعث سوختن کتری و ایجاد خطر آتش سوزی شود.
  • پس از هر بار استفاده، کتری و قوری را با آب گرم و صابون بشویید. این کار به جلوگیری از ایجاد رسوب و کثیفی کمک می کند.

در هنگام خرید کتری و قوری به چه نکاتی باید توجه کرد

در هنگام خرید کتری و قوری استیل درجه یک نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • گنجایش و حجم کتری و قوری: گنجایش کتری و قوری مهم است، چون باید مطابق با تعداد اعضای خانواده و مقدار نوشیدنی که مصرف می‌کنید خریداری کنید.
  • جنس بدنه کتری و قوری: بدنه داخلی و خارجی کتری را از جنس‌های مختلفی مانند استیل، لعابی، چدن، سرامیکی و… می‌سازند. پس توجه داشته باشید، کتری و قوری را انتخاب کنید که بر اثر ضربه و حرارت آسیب و صدمه نبیند.
  • جنس دسته‌های کتری و قوری: جنس دسته اهمیت زیادی دارد، پس هنگام خرید دقت کنید که کتری و قوری‌هایی که دسته‌های شلی دارند یا بر اثر حرارت ممکن است کنده شوند را انتخاب نکنید.
  • کتری و قوری را انتخاب کنید که جنس دسته و بدنه آن یکی باشد یا دسته آن در بالا قرار گرفته باشد.
  • قیمت کتری و قوری: کتری و قوری‌ها با توجه به جنس، مدل، طرح و رنگی که دارند، دارای رنج قیمت متفاوتی هستند. پس ابتدا بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید و متناسب با بودجه خود اقدام به خرید کنید.

نکاتی که در اولین بار استفاده از کتری و قوری باید رعایت کرد

 <<برای مشاهده و خرید کتری قوری های لوله ای بر روی لینک روبرو کلیک کنید : کتری و قوری لوله دار کف چدن | کتری و قوری لوله دار کف ساده>>

سخن پایانی

استفاده از کتری و قوری از ملزومات زندگی روزمره است که در جنس‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شود. آشپزخانه بدون کتری و قوری قابل تصور نیست. چون نوشیدنی و چایی که روزانه می‌نوشیم را کتری و قوری فراهم می‌کند. سعی کردیم تا شما را با مراحل استفاده از کتری و قوری برای اولین بار و نکات مهمی که هنگام خرید باید توجه کنید را برایتان توضیح دهیم.

اگر قصد خرید کتری و قوری را دارید، صنایع استیل قیطاسی بهترین انتخاب است. چون با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌ها محصولات خود را تولید می‌کند. مجموعه قیطاسی برای رفاه و آسایش مشتریان خود فروش محصولات را به صورت آنلاین در سایت قرار داده است و افراد می‌توانند با مراجعه به صفحه محصول دلخواه، آن را به صورت آنلاین خریداری کنند.

افرادی هم که قصد سفارش محصول مورد نظر را دارند، وارد سایت استیل قیطاسی شده و سفارش خود را ثبت کنند تا به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند.


مقاله های پیشنهادی :

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *