بلاگ

مزایا و معایب کتری‌های روگازی و کتری برقی

کتری‌های روگازی و کتری‌های برقی از لوازم خانگی محبوب هستند که بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده‌اند، این دو محصول همواره دارای مزایای فراوان و معایب کمی هستند که اصولا افراد بیشتر به مزایای آنها توجه می‌کنند تا بتوانند بهترین نمونه را انتخاب کرده و تهیه نمایند. قابل ذکر است که کتری روگازی دارای دو مدل است که یکی دارای  شیر و دیگری دارای لوله است که نمونه دوم محبوبیت بیشتری دارد، کتری برقی هم طرفداران خاص خود را دارد زیرا به سرعت آب را جوش کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. مجموعه استیل قیطاسی بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه از این دو محصول را دارا می‌باشد که رنگ‌بندی و مدل‌های بسیار متنوعی هم دارند.

معرفی کتری روگازی

در زمینه معرفی کتری روگازی باید بگوییم که این محصول از جنس استیل درجه یک تهیه شده است به همین دلیل در برابر رطوبت و بخار و همچنین در برابر حرارت مستقیم مقاومت بالایی دارد و تغییر رنگ نمی‌دهند. باید بگوییم که کتری‌های روگازی مدل‌های متنوعی دارند که برخی از آنها دارای لوله هستند و زمان استفاده از آب جوش باید کاری را از روی گاز و حرارت جدا کرد اما نمونه دوم آن دارای یک شیر است که در زمان نیاز به آب جوش می‌توان با کمک اهرم شیر از آب جوش استفاده نمود.
کتری‌های روگازی که دارای لوله هستند اصولا یک سوت دارند که زمان جوش آمدن آب این سوت صدا ایجاد می‌کند. کیفیت بالا و کارایی زیاد این محصول باعث شده تا محبوبیت زیادی را به دست بیاورد و در تمام خانه‌ها به وفور مشاهده و یافت شود.

 

کتری استیل

محصولات فروشگاه استیل قیطاسی : کتری و قوری شیردار،کتری و قوری لوله دار

مزایا و معایب کتری روگازی

کتری روگازی مزایا و معایب فراوانی به نوبه خود دارد که در ادامه به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره خواهیم کرد:
مزایای این محصول عبارتند از:

  1. در برابر حرارت مستقیم سیاه نمی‌شوند.
  2. به سرعت حرارت را جذب می‌کنند.
  3. آب در آنها تغییر طعم نمی‌دهد.
  4.  مقاومت بالایی دارد.
  5. از رنج قیمتی مناسبتری برخوردارند.
  6. برای استفاده از کتری‌های روگازی نیازی نیست دنبال پریز خالی بگردید.

از معایب این محصول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  دسته آنها در برابر حرارت داغ می‌شود.
  • در صورت پلاستیکی بودن دسته امکان ذوب آن وجود دارد.
  • به مرور دچار رسوب می‌شود که دلیل آن تمیز نکردن کتری است.

خراب شدن کتری شیردار کف ساده یا کف چدن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا به برخی از رایج‌ترین دلایل خرابی کتری روگازی و نحوه رفع آنها می‌پردازیم:

جوش آمدن آب:

  • علت: اگر آب بیش از حد در کتری بجوشد ، ممکن است به کتری آسیب برساند و باعث سوراخ شدن یا کج شدن بدنه آن شود.
  • راه حل: پس از به جوش آمدن سریع شعله را خاموش کنید.

رسوب و جرم:

  • علت: رسوب می‌تواند باعث انسداد لوله کتری و شیر آن شود و از جوش آمدن آب جلوگیری کند.
  • راه حل: برای رسوب زدایی کتری، می‌توانید از سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فیلتر آب برای جلوگیری از رسوب جرم استفاده کنید.

ضربه:

  • علت: ضربه خوردن کتری می‌تواند باعث خم شدن یا شکستن آن شود.
  • راه حل: با احتیاط از کتری استفاده کنید و از ضربه خوردن آن جلوگیری کنید.

زنگ زدگی:

  • علت: اگر کتری به طور کامل خشک نشود، ممکن است زنگ بزند.
  • راه حل: بعد از هر بار استفاده، کتری را به طور کامل خشک کنید.

مشکلات شیر:

  • علت: شیر کتری ممکن است به مرور زمان خراب شود و چکه کند.
  • راه حل: در صورت خرابی شیر کتری، می‌توانید آن را تعویض کنید.

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در کتری روگازی، بهتر است از خدمات پس از فروش استفاده کنید.

نکاتی برای افزایش طول عمر کتری روگازی:

  • از کتری با شعله مناسب استفاده کنید.
  • از کتری در شعله مستقیم آتش قرار ندهید.
  • بعد از هر بار استفاده، کتری را به طور کامل خشک کنید.
  • از رسوب زدایی کتری به طور مرتب استفاده کنید.
  • با احتیاط از کتری استفاده کنید و از ضربه خوردن آن جلوگیری کنید.

با نگهداری درست از کتری روگازی و زیاد نکردن حرارت زیر آن می‌توان از آن مراقبت کرد تا دوام بیشتری داشته باشد. با شستشوی کتری پس از هر بار استفاده می‌توان کمک کرد که آب در زمان جوشیدن تغییر کره و رنگ ندهد و کیفیت خود را حفظ کند.

معرفی کتری برقی

کتری برقی از لوازمی است که به دلیل بالا بودن سرعت در جوش آوردن آب طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این محصول همان گونه که از نامش مشخص است با اتصال به برق فعالیت می‌کند و مخزن آن دارای علامت است تا به اندازه مشخصی آب درون آن قرار بگیرد. انرژی برق کمک می‌کند تا المنت کتری گرم شده و از طریق آن آب به سرعت شروع به جوش آمدن کند. این محصول جزء لوازم الکتریکی خانگی به شمار می‌رود که تهیه انواع نوشیدنی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد و در هر زمانی می‌توانید با کمک برق از آن استفاده کنید.

در هر کاری برقی اجزایی مانند کلیپ خودکار، المنت تولید گرما و لامپ هشدار وجود دارد که هر کدام وظیفه خود را به عهده دارند. زمانی که کتری را به برق متصل می‌کنید همواره باید دکمه روشن آن را بزنید تا آب شروع به جوش آمدن کند، البته ناگفته نماند که پس از جوش آمدن آب دکمه خاموش شدن کتری به صورت خودکار عمل می‌کند تا مانع از اتصالی کتری گردد.

مزایا و معایب کتری برقی

کتری برقی هم به نوبه خود مزایا و معایبی دارد که اصولا مزایای آن به قدری زیاد هستند که افراد دیگر به معایب آن توجه نخواهند کرد. مزایای کتری برقی شامل موارد زیر می‌شود:

1. وزن سبکی دارد.

2. به راحتی قابل حمل است.

3. به سرعت آب را جوش می‌آورد.

4. دارای نشانگر آب و لامپ هشدار است.

5.ایمن تر هستند. کتری های برقی دارای ویژگی های ایمنی مانند خاموش شدن خودکار هستند که خطر سوختگی را کاهش می دهد.

کتری برقی

محصولات فروشگاه استیل قیطاسی : کتری شیردار ، کتری لوله دار 

برخی مدل از کتری‌های برقی دارای بخش زیرین هستند یعنی پایه دارند که باید کتری را بر روی اهرم پایه قرار داد تا شروع به فعالیت کند. از معایب این محصول هم می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

  •  در اثر نوسان برق دچار اتصالی می‌شود.
  •  گران تر از کتری های روگازی هستند.
  •  نمی‌توان در آن آب زیادی قرار داد.
  •  حرارت زیاد به آن آسیب وارد می‌کند.
  • برای فعالیت تنها به برق نیاز دارد یعنی در صورت نبود برق نمی‌توان از آن استفاده کرد.

این کتری در زمان جوش آوردن آب بخار زیادی تولید می‌کند که این می‌تواند به لوازم چوبی مانند کابینت‌ها آسیب وارد کند.

رایج‌ترین دلایل خرابی کتری برقی:

  • سوختن المنت: المنت کتری برقی قطعه‌ای است که آب را گرم می‌کند. در صورت استفاده بیش از حد یا نوسانات برق، المنت ممکن است بسوزد.
  • خرابی ترموستات: ترموستات کتری برقی وظیفه دارد که دمای آب را کنترل کند. در صورت خرابی ترموستات، کتری ممکن است بیش از حد گرم شود یا به طور کامل خاموش نشود.
  • جرم گرفتن: جرم گرفتن کتری برقی می‌تواند باعث کاهش کارایی آن و در نهایت خرابی آن شود.
  • نشت آب: در صورت نشت آب از کتری برقی، ممکن است اتصالی رخ دهد و کتری خراب شود.
  • ضربه خوردن: ضربه خوردن کتری برقی می‌تواند به قطعات داخلی آن آسیب برساند و باعث خرابی آن شود.
  • نکات:

    • کتری برقی را به طور مرتب جرم‌گیری کنید.
    • از کتری برقی در مکان‌های مرطوب استفاده نکنید.
    • از کتری برقی با سیم‌های آسیب‌دیده استفاده نکنید.
    • در صورت بروز هرگونه مشکل، کتری برقی را به تعمیرکار ببرید.

    امیدواریم این اطلاعات به شما در رفع مشکل خرابی کتری برقی کمک کند.

کتری برقی شیشه ای بهتر است یا استیل؟

کتریهای برقی از متریال های ساخت مختلف تولید می‌شود. هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند. کتری های استیل ضد زنگ در مقابل حرارت مقاوم هستند، از دوام بالاتری برخوردارند. کتری برقی شیشه ای ظاهر ظریف و زیباتری دارند بسیار شیک می باشند، اما کتری برقی شیشه‌ای با نوع متریال ساختی که دارند آسیب پذیر بوده و بیشتر در معرض شکستن یا خراب شدن هستند.

نکات مهم زمان خرید کتری روگازی و کتری برقی

در زمان خرید کتری روگازی و کتری برقی شما باید به نکات متعددی توجه کنید تا بتوانید بهترین نمونه از آنها را انتخاب کرده و خریداری نمایید، مثلا زمان خرید کتری روگازی باید به جنس کتری، مدل کتری و کیفیت آن توجه کنید تا هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان بدهد. قابل ذکر است که کتری‌های روگازی مدل‌های متنوعی دارند که برخی از آنها استفاده آسان و وزن سبکی دارند مسلما آنها می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند پس به مشخصات کتری توجه زیادی کنید.
در زمان خرید کتری برقی هم باید به مدل و جنس و کیفیت کتری توجه نمایید، همان گونه که گفتیم کتری‌های برقی مدل‌های متنوعی دارند مثلا برخی دارای سیم سرخود هستند و برخی دارای پایه می‌باشند که سیم به پایه متصل است و کتری باید روی پایه قرار بگیرد.
کتری برقی باکیفیت می‌تواند در برابر حرارت زیاد و آب جوش مقاومت بالایی از خود نشان بدهد. البته باید به دکمه‌ها و حجم کتری هم توجه نمایید تا متناسب با نیاز و نظر شما باشد.

سخن پایانی

انتخاب بین کتری برقی و کتری روگازی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله بودجه، راحتی و ایمنی.

اگر به دنبال یک گزینه آسان و ایمن هستید که آب را سریع جوش بیاورد، کتری برقی گزینه بهتری است. با این حال، اگر بودجه محدودی دارید یا به یک گزینه بدون برق نیاز دارید، کتری روگازی انتخاب بهتری است. در نهایت، بهترین راه برای تصمیم گیری این است که هر دو نوع کتری را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشتر برای شما مناسب است.

مجموعه استیل قیطاسی بزرگترین تولید کننده کتری‌های روگازی می‌باشد که با تهیه بهترین نمونه‌ها توانسته رضایت مشتریان را جلب کرده و محبوبیت زیادی را به دست بیاورد، این مجموعه کتری استیل با مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی را تولید می‌کند که هر کدام طراحی خاص خود را دارند و افراد می‌توانند به راحتی نمونه مد نظر خود را انتخاب کرده و تهیه نمایند. با مراجعه به این مجموعه می‌توانید بهترین و جدیدترین کتری لوله دار و شیردار استیل را تهیه کرده و با اطمینان از کیفیت آن را مورد استفاده قرار بدهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *